Barnens ö / Lättläst

Barnens ö / Lättläst

Beschrijving van het boek

Klassikern Barnens ö återberättad till lättläst svenska.

Reine hade bestämt sig. Han skulle inte åka till Barnens ö. Han ville inte. Han hade mycket att fundera över. Vem var hans farsa? Varför måste man bli vuxen? Vad händer efter döden?

Om man skulle fundera kunde man inte vara på Barnens ö med en massa skränande ungar omkring sig. Reine skulle stanna hemma i stan i stället. Bo ensam hela sommaren och klara sig själv. Han träffar alla möjliga typer: Tant Olga, Grisen Stig, Nora, raggar-Hester och Döden. Det blir en händelserik sommar.

Barnens ö är årets Stockholm läser-bok 2014.

Zweeds