Kungsgatan / Lättläst

2 godz. 12 min.
61 Strony
bookCoverFor

Opis książki

En lättläst klassiker!

Adrian växer upp i byn Humla.

När han fyller 18 år flyttar han till Stockholm.

En kväll träffar han Marta från byn.

Hon har blivit prostituerad och säljer sin kropp på gatan.

Adrian vet inte vad han ska göra med sitt liv.

Han tar olika slags arbeten och läser mycket.

Till slut känner Adrian sig mer som en arbetare från staden än en bondson från landet.

Ivar Lo-Johanssons roman berättar om livet i Stockholm på 1920-talet.

Johan Werkmäster har återberättat boken till lättläst.

Susanna Alakoski har skrivit förord.

Tłumaczenie::

Johan Werkmäster

Format::

E-book:
Audiobook:

Czas trwania audiobooka:

2 godz. 12 min.

Strony e-booka:

61

Język::

Szwedzki

Data wydania::

30.01.2015

Wydawca audiobooka::

LL-förlaget

Numer ISBN audiobooka::

9789170537226

Wydawca e-booka::

LL-förlaget

Numer ISBN e-book::

9789170535550