Anna, Hanna och Johanna / Lättläst

Anna, Hanna och Johanna / Lättläst

Beschrijving van het boek

Hanna och hennes man Broman får en dotter som heter Johanna. De lever på landet och får slita hårt. När Broman dör flyttar Hanna och Johanna till staden.

Johanna blir stadsbarn. Hon vill vara en modern kvinna, inte som Hanna som bara passar upp männen. Också Johanna får en dotter, som får namnet Anna. Anna går på universitet och blir författare. Mycket har förändrats. Men Anna märker att hennes eget liv mer och mer liknar Hannas och Johannas.

Anna, Hanna och Johanna är en bok om tre kvinnor från samma familj. Om deras liv, deras glädje och sorg.

Malin Lindroth återberättar Mariannes Fredrikssons berömda bok till lättläst.

Lättlästnivå: 3 - lätt

Zweeds