Flicka försvunnen / Lättläst

Flicka försvunnen / Lättläst

Beschrijving van het boek

/LÄTTLÄST/

Kouplan har flytt rån Iran.
Han är ung, arbetslös och fattig.
Och smart.

Han lägger ut en annons
där han skriver att han är detektiv.
Efter tre veckor får Kouplan ett mejl:

Min dotter har försvunnit.
Hon är bara sex år, min lilla flicka.
VI gick på gatan tillsammans
och plötsligt var hon borta.

Flicka försvunnen är en suggestiv spänningsroman
om identitet, fantasi och verkligehet.

Sara Lövestam har återberättat sin egen bok
Sanning med modifikation till lättläst.

Lättlästnivå: 3 - Lätt