Hundkursen (lättläst)

Hundkursen (lättläst)

Beschrijving van het boek

/LÄTTLÄST/

Emma är trött på det mesta. Hon är trött på sin lägenhet och hon är trött på sitt jobb. Mest av allt är hon trött på att vara singel. Men kanske letar hon bara efter kärlek på fel ställen? Säg någon du tycker är snygg! säger Emmas kompis Tess. Emma funderar. Det skulle vara killen i kassan på Hemköp då. Hasse.

Tess och Emma får veta att Hasse ska gå en hundkurs med sin valp. Kanske kan Emma anmäla sig till samma? Men då måste hon ha en valp och den enda hunden hon känner är mammans fyraåriga pudel. Emma vågar sig på en oskyldig lögn och anmäler sig till kursen. Snart växer Emmas känslor för någon. Bara inte för den hon trodde

Hundkursen är en bok om att våga både söka och finna kärlek och lycka i oväntade sammanhang och i oväntade personer. Boken är illustrerad av Erica Jacobssons färgsprakande och livfulla bilder.

Lättlästnivå: 2 – Lättare

Anna Hansson är författare och lärare med stor erfarenhet av elever i behov av lättläst. Sedan 2015 skriver hon böcker på heltid både barnböcker, lästräningsböcker och lättlästa böcker för vuxna. Anna Hansson fick 2019 Lärkanpriset för sina böcker för nybörjarläsare.

Erica Jacobson är illustratör, animatör och grafisk designer. Hennes bilder har en tydlig identitet med livfulla mönster, färger och människor.

Auteur.Anna Hansson
Voorlezer.Camilla Bard

Zweeds